JOM KLIK-KLIK

CintA mushrooM SAyE

Isnin, 15 November 2010

Setia VS Curang


Mamat A: Ak rasa kn muka ak nie encem lagi...ak berhak untuk curang sbb kalo sorang wat hal..mgkin ak bole g kat lagi sorang..
Minah A :Sy dah curahkan kasih syg sy setulusnya kpd kekasih sy..apa yg die suh sume sy buat.sy xpenah xdgr arahan die..tp npe sy sering jd mangsa kecurangan die..apa salah sy..
Mamat B :Sy dah didik dia sebaik mungkin..Sy harap satu hari nt die akn berubah.Mgkin boleh jd isteri yg solehah dan ibu yg baik kpada anak2 sy nt...tp entah laaa...
Minah B :Dia nak sibuk kenapa..??Mak ayah ak pun xpenah larang..dia yg belum jd suami ak pon nak sibuk2 ak nk kuar ngn sape pon...Ala kalo setakat muka macam die tue bersepah ak leh dpt laaa...

yes!!!mgkin korang penah bca kes2 mcm nie sbelum nie dan mgkin jugak penah terjadi kat diri korang sndri kn..but tiada siapa yg tahu kesudahan kepada masalah nie..ermm..ak cuba nak kongsi ngn korang tntang beberapa sterotaip kes di luar sna dan juga tips2 bagi atasi sume masalah nie(tiada masalah xdapat selesai kn) :


1.Uji dengan kejauhan
-Bila korang dh jauh dgn psgn korang mesti akan terbit rse rindu krana bila kita dgn kdg2 kita akn selalu gduh,jd bila dh juh nie kita akan rse tringat apa yg kita gduhkn walaupun bnda tu kecil jew
2.Putuskan hubungan komunikasi dengannya
-Buat2 encet korg rosak n xdapat call,adakah dieorang wat bodo jew or maybe die akn gelabah mencari korg..kita akn tahu reaksi bila die dpt ckp ngn kita secara automatik die akn rsa dunia nie die yg punye..hehe
3.Menguji dengan komitmen
-wat2 tnya bila nk berkahwin,smada die cool or melenting.kalo betol die setia die akn cuba untk mengawal perasaan die dan sgt2 berharap agar kita dpt memberi sokongan kpdanya,jika secara automatik die melenting maka nmpak sgt laa gementaq nak genggam tgn tok kadi..ehem3
4.Mnguji dengan sms
-Nmpak mcm budak2 tp kalo dpt cuba menarik jugak..Korang berlakon guna encet mmbe wat2 salah nombor.kalo die nie setia kalo num org xkenal die xkan layn..lagi2 prempuan.nie kalo sama naik..alamatnya,,,mmg kna pasang perlindungan laa cari lain...huhu

*diharap korg dpt menilai laaa yg mana datu permata yg mana satu kaca..jgn salah wat penilaian sbb skunk nie mcm2 bole jd..kwn seribu taun pon kalo bukan jdoh xkemana jugak kn...renung2kn laaa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan