JOM KLIK-KLIK

CintA mushrooM SAyE

Ahad, 16 Disember 2012

Nasi Lemak RM1

Assalamualaikum dan selamat petang sume...

Ok based on tajuk entri ak nak kongsi sket ngn korang pasal nasi lemak yg abah ak slalu p beli pagi2..
Ak dok share ngn hangpa nie bukan laa nk hingaq kata mak ak masak paling baik tp nk bg iktibaq sket kat penjual2 luaq sana kalo nak berniaga tu biaq laa ikhlas sket..
Nak jadi crita,dok cuti2 sekolah nie ak nie mmg pemalas tahap dewa laa,bukan nk kata tp mmg mak ak slalu dok tiup trumpet suh bangun..Bukan ak jelarh dok adk2 ak pon sama siap wat okestra lagi kat bilik nie..Tapi ak xkisah lantak hgpa laa nak wat apa pon jd jgn dok pegang2 ak...Memang sat g ada bdn jd bentuk 8..Ak mmg xleh terkejut..Penah nak jadi cerita mak ak kejut time tue ptg asenya,ak dok ngantuk sgt tidoq mak ak kejut,perghhh melompat ak dri katil teruihh p mandi nun..ngn tuala sume xbawak.Mmg kena bahan satu umah...
Sambung cerita td,pastu ak p dapuq laa lepas dah wat keja umah (tu pon mak bising,ang ni pemalas betoi)..Aku bkn pemalas tp ak xrjin ja nk wat.Kalo mai mood rajin ak sampai atap2 ak cuci..Tapi bila time xrjin tue mula laa sakit2 badan..Tergeliat laa urat simpul laaa...Sambung2 pastu ak pon p laa bukak tudung saji..Tengok dok ada satu bungkuihh nasi lemak bawah tudung..



uihh lebih kurang cmnie lerr nasi lemak die (pinjam google sat ak malas nk upload gmbaq)

pastu ak pon dok laa bersila atas kerusi baca doa makan ciap uihh ngn ayaq teh skali.Aku makan rsanya 3 cuap je kowt dah abes..ak xtaw laa ak makan mcm naga kaaa atau nasi lemak tu mmg sket..Pas makan ak p laa dok gesel2 ngn mak ak smpai mak ak tolak pala..Kakak dok gatai sgt nie napa..hahahaha..kena sebijik..habis tue xkan ak nak p gesel2 kat almari kowt..Majuk sat...wat muka cenggih kat mak ak..Pastu ak tnya " mak,nasi lemak tue mak dah makan eh smpai tinggai separuh.Awat sikit sgt tinggal kat kakak?Pastu mak ak balas sambil dok menyapu tue "Xdak masa nak makan nasi lemak hg eh.orang dh tinggai kat hg pon dah bgus,kata orang makan lak"Ak xpuas hati ak tnya lagi."Brapa RM abah p beli nun?" Mak ak balas"Hg nie pasaipa bnyak tya,mencekik jelarh?Ntah abah hg kata 5 bungkus rm5,Satu rm1 laaa tue...Tudiaaaa " Mak,apa mahai sgt..dah laa org makan 3x cuap ja.sampai seringgit.Buh teluq emas apa org nie..Tgk makan gg xjd gg emas pon.

Mak ak malas nak layan die p dapuq pastu amik timun,amik ikan bilis ngn teluq..Pastu panggil ak kat dapuq.Mai sini hg kakak..Hg p amik periuk hg rebus teluq nie.Tu p kupas ikan bilis nun..Hg masak tgh hari nie nasi lemak..Mak aihh menyesal plak ak tnya..Last2 mak ak dok p sambung menyapu.Sambil tu mak ak cakap,duit skrg nie bukan mcm duit dulu.Barang dh mahai.Orang pon nak untung.Kalo juai murah xde untung,harini bukak sok tutup laa kedai tue..Aku pon wat muka seposen...Yelarhh mak..Mai plak adk perempuan ak..Hg pandai ka masak kakak?

Baru ak sedaq.Bukan mak ke yg masak nasi lemak selama harinie.WARGHHHH 


Agak2 ak masak nasi lemak leh tumbuh gg emas x? HAHAHA